אריה גולדין

אריה גולדין: ההיסטוריה של מותג שעוני רולקס

ההיסטוריה של מותג שעוני רולקס, מאת אריה גולדין

אריה גולדין, מומחה לשעוני יוקרה ומותגי על, מציג את ההיסטוריה של מותג השעונים רולקס.

ההיסטוריה של מותג שעוני רולקס היא היסטוריה מרתקת שמראה כיצד החברה השוויצרית הזו שנוסדה בריטית הפכה לאייקון תרבותי עולמי. כמו מרצדס, גוצ'י ואפל, מסביר אריה גולדין, מנהל האתר

רולקס זהו מותג שזכה לבולטות התרבותית שלו מקשרים עמוקים עם האנשים, האירועים, המקומות והדברים שמגדירים אותנו. זה לא מותג שרק משווק את השעונים שלו; זהו מותג שמשקף את עצם התכונות שהופכות את המותגים הללו לכל כך מושכים את הצרכנים שלהם: עושר, הצלחה ואיכות.

אריה גולדין על ההיסטוריה של שעוני רולקס
אריה גולדין על ההיסטוריה של שעוני רולקס

לאורך כל קיומו, המותג רולקס נבנה על חמישה עקרונות ליבה אסטרטגיים שהניעו אותו לפסגת העולם ההורולוגי: חדשנות טכנית, elan שיווקי, עקביות עיצובית, עצמאות פיננסית ומחסור סלקטיבי. כל אחד מההיבטים הללו עזר להפוך את רולקס לכוח בעולם ההורולוגי שהיה בלתי אפשרי בלעדיהם.

1. חדשנות טכנית:
בשנת 1931, פיתח הנס ווילסדורף שעון מתפתל עצמית מהפכני שלא נדרש לסיפוף ידני. זו הייתה פריצת דרך חשובה באבולוציה של שעוני היד. זה הפך אותם למעשיים ואמינים יותר מדגמים קודמים שנשענו על זרועו של הלובש כדי להניע את התנועה.

2. שיווק elan:
בימים הראשונים, מייסד רולקס, הנס ווילסדורף, היה איש חזון יזמי שהיה בעל היכולת המולדת להתחבר ללקוחותיו. הוא טיפח קשרים עם ספורטאים והרפתקנים שחרגו מעבר לעסקת חסות פשוטה והפכו לשותפות קרובה. בין אלה שהוא תמך הייתה האישה הראשונה ששחה בתעלת למאנש, מרסדס גליצה, שקיבלה רולקס אויסטר ללבוש במהלך הניסיון שלה לכבוש את הערוץ.

3. עקביות עיצוב:
משנות ה-50 ואילך, עיצובי השעונים של רולקס הפכו יותר ויותר מוכרים. זה נבע בין השאר מהשקת ה-Cyclops, שהופיעה במספר דגמים, כולל ה-Datejust. ה-Cyclops הוא סימן מסחרי של המותג רולקס וניתן לזיהוי מיידי על ידי חובבי שעונים בכל מקום.

4. עצמאות פיננסית:
למרות העובדה שמדובר בחברה שוויצרית, רולקס שמרה על עצמאות פיננסית המאפשרת לה להמשיך להתרחב בחופשיות מוחלטת. זה גרם לכך שהחברה הצליחה לשמור על התמקדות בחידושים טכניים ולשמור על המוניטין שלה באיכות, אמינות ועמידות.

5. מחסור סלקטיבי:
גם מותג שעוני רולקס הוא דבר נדיר בתעשייה. לחברה נפח ייצור קטן מאוד, המאפשר לה לשמור על רמה גבוהה של מחסור סלקטיבי. מכיוון שהביקוש לשעוני רולקס כה גבוה, מקובל למצוא רשימות המתנה ארוכות שנים אצל סוחרים מורשים.

זה לא נוהג יוצא דופן עבור חברת שעוני יוקרה, אבל נדיר שמותג שיש לו עצמאות כלכלית ושליטה כלכלית יבחר את הספקים שלו. זה היה סימן היכר להצלחה של רולקס, וסביר להניח שזה יישאר כך עוד שנים רבות.

6. מחסור סלקטיבי:
מאז שנות ה-50, רולקס היא חברה שביקשה למקסם את הבלעדיות שלה על ידי קידום השעונים שלה לקבוצות נבחרות של חובבים. התוצאה הייתה קהל מעריצים מסור שאפשר לסמוך עליו שיעמוד בתור בחנויות ובבוטיקים של רולקס כדי לקבל את ההזדמנות שלהם להיות הבעלים של חלק מהמורשת של המותג. הבלעדיות של המותג אפשרה לו לקיים את עצמו כלכלית – ובתמורה, אפשרה לרוח היזמות האזוטרית של המייסד שלו להתקיים.