אריה גולדין

אריה גולדין – ההיסטוריה של שעוני קרטייה

ההיסטוריה של שעוני קרטייה – אריה גולדין

מותג השעונים קרטייה נוסד בפריז בשנת 1847 על ידי לואי פרנסואה קרטייה, מסביר אריה גולדין מומחה למותגי על ושעוני יד יוקרתיים. המותג קרטייה היה שם נרדף לאלגנטיות יוקרתית כבר יותר מ-170 שנה. כעת חלק מקבוצת Richemont, לקרטייה נוכחות עולמית ומציעה מגוון רחב של שעונים ותכשיטים יוקרתיים.

ההיסטוריה של שעוני קרטיה - אריה גולגין - History Of Cartier Watches

ההיסטוריה של שעוני קרטייה
מאז הקמתה, קרטייה יצרה כמה מהשעונים החדשניים ביותר בעולם. העיצובים הנועזים שלהם הם עדות לאתוס של המותג, שנטוע בחופש יצירתי והתרסה מול המוסכמות.

החברה החלה להתמקד בעיצוב בסוף המאה ה-19, אך הצגת שעון היד הראשון שלה הייתה רק בשנת 1904 לבקשתו של אלברטו סנטוס-דומונט, טייס ברזילאי חלוץ שהביע תסכול משעוני כיס שהיו מגושמים מדי לטיסה. בהשראת האתגר הזה, קרטייה יצרה שעון יד פשוט ואלגנטי עם מסגרת מרובעת שאפשרה לקרוא את הזמן מבלי להוריד את הידיים מהפקדים. העיצוב הפך לאחד הסמלים והמוכרים ביותר בליין-אפ של המותג ונשאר חלק חשוב מההיסטוריה של החברה.

בנוסף להיותה חלוצה בתחום שעוני היד, קרטייה הייתה גם מאמצת מוקדמת של טכנולוגיות ותנועות חדשות. לדוגמה, קרטייה הייתה החברה הראשונה שהשתמשה בתנועה פנימית כאשר השיקה את Calibre 1904MC שלה בשנת 2011. השעון שהתקבל כלל תנועת כרונוגרף משולבת במלואה, עם גלגל עמוד הנראה דרך המארז האחורי.

כיום, קרטייה ממשיכה לפרוץ גבולות בעולם ההורולוגיה ויש לה רקורד חזק של המצאת חומרים וטכנולוגיות חדשות כדי לשמור על השעונים שלהם רלוונטיים. למעשה, הם התנסו עם כל מיני חומרים שונים, מטיטניום אלומיניום ועד סיבי פחמן.

בעוד שרוב השעונים שלהם עדיין מיוצרים על ידי Jaeger-LeCoultre, קרטייה מתקדמת אט אט לעבר תהליך ייצור פנימי יותר. זה בא לידי ביטוי בהופעת הבכורה האחרונה של הקליבר האחרון שלהם, ה-9406MC, וזהו הצעד הבא באבולוציה של החברה כשהיא מבקשת לבסס את מקומה בתעשייה.

ככל שהחברה מתקדמת, היא מציגה חידושים כמו קולקציית 2020 המלאה בשעונים חדשים ומלהיבים עם קישוריות נהדרת להיסטוריה העשירה של המותג. הם לא רק מושכים בגדלים מודרניים, אלא גם מציעים הצצה לעתיד ייצור השעונים של קרטייה.

Crash – עיצוב נון-קונפורמיסטי שמדבר בעד עצמו
ה-Cartier Crash הוא שעון שמדגים את הגישה היצירתית של המותג לצורה, ויש לו סיפור מאוד מעניין מאחוריו. הוא מבוסס על הרעיון של Baignoire Allongee שהותך ועיוות ללא הכר בתאונת דרכים. ה-Baignoire המעוות הזה הוא שנתן למעצב השעונים ז'אן-ז'אק קרטייה השראה למארז הא-סימטרי של השעון, שאומרים שהוא מסמל תחושת התרסה ויצירתיות.

לקרטייה יש רשימה ארוכה של שעונים מפורסמים ומוכרים, אבל ה-Cash בולט בגלל שהוא כל כך ייחודי ואקספרסיבי. יש לו דמיון חזק לשעון המעוות של סלבדור דאלי בציור המפורסם שלו, התמדת הזיכרון, אבל זו גם יצירה המגלמת את רוחו של קרטייה עצמה והיא אחד העיצובים המעוררים ביותר שלהם.