אריה גולדין

שעוני רולקס – תחביב או השקעה?

שעוני רולקס – תחביב או השקעה?

מאת אריה גולדין

אריה גולדין חובב שעונים ומנהל אתר שעוני יד, מותגים וברנדים יוקרתיים, מתייחס במאמר זה לשעוני רולקס הנתפסים כיוקרתיים במיוחד ומסביר האם מדובר בתחביב או השקעה

כשאדם מסוים עונד שעון רולקס זה לא סתם כך במקרה, יש בכך אמירה מובהקת, מסביר אריה גולדין מומחה לשעוני יוקרה ומותגים. בין אם אתה אספן שעונים או מישהו שפשוט עונד רולקס באופן קבוע, יש רמה מסוימת של גאווה המגיעה עם הבעלים של שעון של המותג המכובד הזה. יתר על כן, אין להכחיש ששעוני רולקס שומרים היטב על ערכם.

אריה גולדין - שעוני רולקס. תחביב או השקעה

אריה גולדין – שעוני רולקס. תחביב או השקעהאבל בכל הקשור להשקעה בשעונים, לעומת זאת, השאלה מורכבת יותר. למרות ששעוני רולקס בהחלט יכולים להיות השקעה משתלמת, הסיכון יכול גם להתגלות כגדול למדי. אין שום ערובה שתרוויחו מהרכישה, ויתכן שגם השוק יכול להיות תנודתי או בלתי צפוי.

אם אתה מעוניין להשקיע ברולקס, חשוב לעשות מחקר, ללמוד ולהבין מה השוק. חשוב גם לדעת איזה סוג שעון אתה רוצה, ולשקול היטב את נושא התקציב.

אריה גולדין על ההיסטוריה של שעוני רולקס
אריה גולדין על ההיסטוריה של שעוני רולקס

ישנם סוגים רבים ושונים של שעוני רולקס, ולכל אחד יש סט יתרונות וחסרונות משלו. חלקם מתמחים לשימושים ולמטרות ספציפיות, בעוד שאחרים ניתן ללבוש בכל אירוע.

לדוגמה, ישנם שעוני צלילה שניתן לענוד על ידי צוללנים וספורטאים, בעוד שישנם דגמים נוספים המיועדים במיוחד לטייסים או לאנשים העובדים בתעשייה האווירית. ישנם גם דגמים שנועדו להיות אלגנטיים, אך עדיין יציבים מספיק לשימוש יומיומי. אלו סוגי השעונים שאנשים יוכלו להעריך במשך שנים רבות. המחיר שלהם לא יעלה כל כך מהר, והם ישמרו על ערכם טוב יותר משעונים אחרים בשוק.

לרולקס יש מוניטין של ייצור מוצרים ללא תחרות. זו הסיבה שהם הפכו כל כך פופולריים. לכן לא קשה להבין למה: יש להם היסטוריה של חדשנות והמצאות, עם התמקדות בדייקנות. החידושים המוקדמים שלהם כללו הנחת שעון על פרק היד, יצירת תנועה אוטומטית ואיטום למים.

מייסד המותג, הנס ווילסדורף, היה איש חזון שתמיד חיפש לשפר את השעון הסטנדרטי. כתוצאה מכך, הוא היה הראשון שיצר תעודת כרונומטר, שהיא הסמכה לכך ששעון נבדק על דיוק ואמינות.

כיום, לרולקס יש מחלקת בקרת איכות ייעודית הבודקת כל תכשיט שהם מייצרים. ואם משהו נכשל, הם מוודאים שהוא יתוקן מיד.

סוג זה של הקפדה הוא סיבה מרכזית לכך ש-Rolex הוא אחד המותגים המהימנים ביותר בעולם. זה מסביר מדוע לרולקס יש את האחריות הטובה ביותר בעסק, ומדוע כל כך הרבה אנשי מקצוע בוחרים לענוד את השעונים שלהם.

כשזה מגיע לרולקס, זה גם לא נדיר שהם מבצעים שינויים קטנים בדגמים קיימים, מה שיכול להיות דרך מצוינת להוסיף קצת פונקציונליות חדשה לדגם ישן יותר. זו אסטרטגיה טובה עבורם, והיא יכולה לעזור לשמור עליהם תחרותיים.

אם אתם מחפשים רולקס שניתן ללבוש כמעט עם כל דבר, אין ספק ש-Oyster Perpetual 39 הוא התשובה שלכם. מארז הנירוסטה נייטרלי מספיק כדי להתאים כמעט לכל תלבושת, והגוון המושתק של השעון נראה טוב עם מגוון צבעים.