אריה גולדין

אריה גולדין – דירוג השעונים היקרים בעולם

אריה גולדין: דירוג השעונים היקרים בעולם

שעונים הם דרך לייצג עושר, כוח ויוקרה. שעונים הם סמל סטטוס ואף הרבה מעבר. שעונים יוקרתיים כמו Rolex Daytona Paul Newman, Hublot Big Bang ו-Ademars Piguet משמשים לעתים קרובות כדי לסמל את העשירים.

השעונים היקרים ביותר בעולם הם יצירות של מיליוני דולרים, שנועדו לשבור שיאי עולם ולרתק את האנשים האמידים ביותר בעולם, מסביר אריה גולדין מומחה למותגי יוקרה ושעוני יד נדירים. הם גם מיועדים לאוספים פרטיים שנשמרו בחירוף נפש אם לא למוזיאונים.

אריה גולדין - Rolex Daytona -

1. רולקס דייטונה פול ניומן
רולקס דייטונה פול ניומן הוא אחד השעונים היקרים בעולם. הוא נמכר במכירה פומבית לאחרונה בשיתוף עם פיליפס ו-Bacs & Russo תמורת שיא של 17.8 מיליון דולר, ששבר את השיא הקודם של 5 מיליון דולר עבור פאטק פיליפ באו דאי.

לשעון הזה יש היסטוריה ייחודית והוא תוצאה של אהבתו של ניומן למכוניות. לאחר הסרט "מנצח" משנת 1969, ניומן פיתח עניין חדש במירוצי מכוניות. הוא אף נרשם לקורס נהיגה מקצועי במכוניות מירוץ, מה שבסופו של דבר הוביל לכך שהוא הפך לנהג מרוצים מקצועי וזכה במספר מירוצים.

אשתו של ניומן, ג'ואן וודוורד, הייתה מודאגת מהתשוקה של בעלה למהירות וחששה שהוא עלול לפגוע בעצמו בתאונה. היא החליטה לרכוש עבורו Rolex Cosmograph Daytona 6239 במתנה כדי לעזור להרגיע את פחדיה. היא חרתה על גב השעון כיתוב האומר "סע בזהירות / ג'ואן".

השעון אמנם נדיר ביותר, אך הוא נותר שמור היטב והוקיר על ידי בתו קליאה כבר למעלה מתריסר שנים. זוהי עדות אמיתית למחויבותו של ניומן למשפחתו, כמו גם למאמצים הפילנתרופיים שלו.

במהלך חייו, ניומן היה הבעלים של לפחות שלוש רולקס דייטונות שונות. הראשון היה דגם נירוסטה עם חוגה שחורה ותת חוגים כסופים, שלפי ההערכה הייתה מתנה מאשתו ג'ואן וודוורד. מאוחר יותר הוא קיבל 6263 נוסף, שניתנה לו על ידי בתו קליאה ועליו חרוט כתובת האומרת: "סע לאט מאוד / ג'ואן".

אחרי שני הדייטונות הללו הגיע רולקס שלישי, שגם הוא ברוח דומה אבל עם חוגות לבנות. לא ידוע מי הבעלים של הדייטונה השלישית הזו, אבל סביר להניח שהוא לעולם לא יראה את סוג המחירים שהשיגו השניים הקודמים שלו.

הרולקס דייטונה הוצג בשנת 1963, והוא שעון כרונוגרף שנועד עבור נהגי מרוצים. סולם השניות המנוגד הייחודי שלו לאורך הפריפריה של החוגה עזר לו להפוך לפריט אספנים פופולרי.

2. סיבוך-על של פטק פיליפ הנרי גרייבס
פאטק פיליפ כבר זמן רב חביב בקרב אספני שעונים יוקרתיים בשל הוירטואוזיות הטכנית והייצור הנדיר והמוגבל שלו. החברה שבסיסה בז'נבה הושקה בשנת 1851 על ידי אנטואן נורברט דה פאטק וז'אן אדריאן פיליפ, ומאז, המותג ייצר פחות ממיליון שעונים.

כתוצאה מכך, שעוני פטק פיליפ הם יקרים ביותר, ולעתים קרובות מקבלים יותר מ-200,000 דולר לשעון. הדבר נובע בין השאר מהעובדה שמרבית העבודה מתבצעת בעבודת יד, מה שדורש מיומנות וזמן רב. זה גם אומר שהחברה מסוגלת לגבות דולר על מוצריה, מכיוון שיש ביקוש גדול למוצרי המותג.

בשנת 1925, בנקאי בשם הנרי גרייבס ג'וניור הזמין סופרקומפליקציה מפאטק פיליפ. הוא שילם 60,000 פרנק שוויצרי עבור היצירה, הכוללת שלב ירח, פעמוני וסטמינסטר, לוח שנה נצחי ומפה שמימית של העיר ניו יורק. השעון מבוסס על עיצוב שהיה בפיתוח במשך יותר מחמש שנים, ונמסר לגרייבס ב-19 בינואר 1933.

ה-Supercomplication מורכב מ-24 סיבוכים שונים, כולל חוגה צדדית ותתי חוגים שקועים כדי להציג את זמני הזריחה והשקיעה של ניו יורק. הוא בולט גם בפנים הכפולות הייחודיות שלו, המציגות את שלב הירח ותרשים שמימי שמתאר את השמים מעל דירת השדרה החמישית של גרייבס.

ה-Supercomplication נחשב לשעון היד המסובך ביותר בעולם, עם סך של 1,728 חלקים. כרגע הוא נמכר בסותביס מטעם אספן פרטי. המכירה הפומבית אמורה להתקיים בז'נבה ב-14 במאי.

3. פאטק פיליפ קליבר 89
פאטק פיליפ היא יצרנית שענים בעלת שם עולמי שיש לה מוניטין של יצירת כמה מהשעונים היקרים בעולם. בעוד שאנשים רבים עשויים לרצות להחזיק פטק פיליפ, זה לא תמיד אפשרי בגלל תג המחיר שמגיע עם השעונים האלה. הסיבה לכך היא כפולה: ראשית, המחיר תלוי בדגם שתבחרו ושנית, המחיר יכול להשתנות בהתאם לשוק.

ה-Patek Philippe Caliber 89 הוא אחד השעונים היקרים בעולם והוא הושלם בשנת 1989 כדי לחגוג 150 שנה לחברה. לשעון יש 33 סיבוכים ולקח לצוות של בעלי מלאכה כמעט עשר שנים ליצור. הוא גם מורכב מיותר מ-1,700 רכיבים ותוכנן להיות פסגת האומנות של פטק פיליפ.

שעון זה נחשב ליצירת מוזיאון אמיתי וליצירת אמנות מכנית. הוא גם יוצר במשך עשרות שנים כשעון המסובך ביותר שנוצר אי פעם.

אומרים שהשעון הזה נוצר כדי להתחרות מול יצרן שענים מתחרה, הנרי גרייבס. שניהם ניסו ליצור את השעון המסובך ביותר וגרייבס זכה בתחרות ב-1933 על ידי תביעת התואר.

אם אתה מעוניין ברכישת שעון זה, הוא יעמוד למכירה פומבית ב-14 במאי בסותביס בז'נבה. לפי הערכות, השעון יימכר ב-PS7.5 מיליון, מה שהופך אותו לאחד השעונים היקרים בעולם.

כמותג, Patek Philippe ידוע בערך המכירה הגבוה שלו. בניגוד לרולקס, שאינה ידועה בערך המכירה שלה, השעונים של Patek Philippe ידועים כמחזיקים בערכם או אפילו מעריכים לאורך זמן.

סיבה נוספת לכך שה-Patek Philippe Caliber 89 היה אחד השעונים היקרים בעולם היא שהוא יוצר במהדורות מוגבלות. רק ארבעה מהחלקים הללו נוצרו אי פעם וכולם יוצרו ממתכות יקרות כמו פלטינה וזהב.

היצירה הזו היא פנינה אמיתית של עולם השעונים והיא שווה כל שקל. הוא נחשב ל"יצירת מופת הורולוגית" ויעשה את ההשקעה המושלמת עבור כל מי שרוצה להחזיק שעון מבוקש ביותר של אחד המותגים המובילים בעולם.

אריה גולדין - Hublot

4. המפץ הגדול של Hublot
המפץ הגדול של Hublot הוא שעון שמשלב חדשנות ואומנות באופן שאף שעון אחר לא יכול. מבנה המארז הייחודי שלו משתמש בעקרון "סנדוויץ'" המאפשר לשלב אותו עם טיטניום, קרמיקה, קינג גולד (גרסת זהב 18 קראט של הזהב הצהוב או האדום הקלאסי), גומי ועור תנין.

מיזוג החומרים הללו מייצר עיצוב מורכב אך אלגנטי שהוא מהחדשניים בתעשייה. המפץ הגדול כולל גם חוגת שלד עם סמנים זוהרים וסימוני אינדקס. זהו השעון הראשון בעולם השעונים, והוא עוזר להפוך את ה-Hublot Big Bang לשעון היקר ביותר בעולם.

שעון Hublot זה הוא פרי מוחו של קרלו קרוקו האיטלקי, שהקים את החברה בשנת 1980. זה היה החזון שלו ליצור שעון שימזג אלמנטים עיצוביים מסורתיים ומודרניים, תוך שהוא יראה כמו משהו מהעתיד – והוא הצליח.

מאז הקמתו, המותג גדל לכוח מרכזי בשעוני היוקרה עם אוסף הולך וגדל של דגמים שממשיכים לפרוץ את הגבולות של מה שאפשר לעשות עם מתכת וגומי. בנוסף למפץ הגדול, דגמים איקוניים אחרים כוללים את ה-Classic Fusion ו-Manufacture Pieces.

אמנם ההובלוט אינו מתאים לכולם, אך הוא מציע הרבה תמורה לכסף. אם אתה מעוניין ברכישת שעון Hublot, ל-1stDibs יש מבחר גדול של אפשרויות משומשות ובעלות משומשת לבחירתך.

יתרה מכך, למותג יש מוניטין נמוך באופן מפתיע בייצור שעונים מזויפים. עם זאת, ישנן מספר סיבות מדוע אתה צריך להיות זהיר מאוד בעת רכישת Hublot.

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני זה היא להשתמש בסוחר מכובד ומכובד. אם אינך בטוח במי לסמוך, הקפד לבדוק את האישורים של המוכר ולבקש קבלה.

הובלוט, שהוקם על ידי קרלו קרוקו האיטלקי בשנת 1980, היה אחד המותגים הראשונים שאיחדו צמיד גומי עם נרתיק זהב. זה היה רעיון מהפכני בזמנו, וזה עזר למותג להתבלט בשוק צפוף. כיום, למותג יש טווח עולמי והוא מגובה על ידי הקונגלומרט הצרפתי LVMH. למותג יש יותר מ-30 בוטיקים ברחבי העולם.